Szállodai marketing tippek 2025 nyár
Ahogy közeleg a 2025-ös nyár, a szállodák világa újra felélénkül: turisták, üzleti utazók, családok és párok mind új élményeket keresnek. A verseny azonban évről évre élesebb, és az online térben zajló harcban azok győznek, akik nemcsak jelen vannak, hanem jól is kommunikálnak.
Ha szeretnéd, hogy szállodád kitűnjön a tömegből, több közvetlen foglalást szerezzen, és még jobb eredményeket érjen el, hoztunk 5+1 friss és működő szállodai marketing tippet 2025 nyarára.
A cikk végén azt is megmutatjuk, hogyan tud ebben segíteni neked a Hotelmentők csapata!
1. Videós tartalmak ereje: mutasd meg az élményt!
2025-ben a vendégek nemcsak olvasni, hanem látni is akarnak.
A rövid, lendületes videók dominálják a közösségi médiát és a keresőket is.
Ötletek, amiket könnyen megvalósíthatsz:
• Rövid szobabemutatók (Instagram Reels, TikTok)
• „Egy nap nálunk” videósorozat (reception, reggeli, wellness)
• Vendéginterjúk: pár mondat arról, miért szerették a szállodát
A videó nem kell profi stúdiómunka legyen: a hiteles, élményalapú tartalmak sokkal erősebben hatnak.
2. Erősítsd a helyi élményeket
A vendégek nem csak szállást keresnek – élményeket akarnak.
Különösen igaz ez Budapestre, ahol a helyi események, gasztronómiai kalandok és kulturális programok hatalmas vonzerőt jelentenek.
Ezért érdemes beépíteni a marketingbe:
• helyi eseménynaptárt a weboldalra,
• csomagajánlatokat (pl. szállás + belépő a Sziget Fesztiválra),
• tippeket, blogcikkeket (pl. „5 dolog, amit ne hagyj ki, ha Budapesten jársz”).
A szálloda marketing Budapest városában csak akkor lehet igazán sikeres, ha nem csak a szobádat adod el, hanem Budapest élményét is.
3. Mobiloptimalizált élmény minden szinten
A foglalások több mint 70%-a mobileszközről történik. Ha a weboldalad lassú, nehézkes vagy nem mobilbarát, a vendég egyszerűen odébb áll.
2025 nyaránál ez még hangsúlyosabb lesz. Ellenőrizd, hogy:
• gyorsan betölt a weboldalad telefonon is,
• könnyű navigálni és foglalni egyetlen kattintással,
• az ajánlatok, csomagok röviden, átláthatóan jelennek meg.
A Hotelmentők a szálloda online marketing részeként a technikai optimalizálásban is segít – hogy ne veszíts vendégeket a technika miatt!
4. Közösségi bizonyítékok: értékelések, vélemények, vendégsztorik
Az emberek az embereknek hisznek – nem a reklámoknak.
Éppen ezért 2025 nyarán a vendégértékelések és az élménymegosztások még nagyobb szerepet kapnak a szállodai marketingben.
Mit tehetsz?
• Kérj aktívan visszajelzéseket (email, QR kód a szobában, check-out üzenet).
• Ossz meg valós vendégértékeléseket a közösségi médiában és a weboldalon.
• Hozz létre vendégsztori-kampányt: pl. „Meséld el a nyaralásod nálunk, és nyerj egy ajándék hétvégét!”
A vendég szava sokkal hitelesebb, mint bármilyen hirdetés – használd ki!
5. Dinamikus árképzés: rugalmasság = több foglalás
Az árak merev rögzítése idejétmúlt. A modern vendégek rugalmas ajánlatokat keresnek, és a kereslet-kínálat is gyorsan változik.
Érdemes:
• külön akciókat készíteni last minute foglalásokra,
• dinamikus árképzést alkalmazni szezoncsúcsban és -völgyben is,
• extra szolgáltatásokat kínálni kis felárral (pl. korai bejelentkezés, szobai reggeli).
A jó árstratégia nem arról szól, hogy mindig olcsóbb vagy – hanem arról, hogy értéket adsz a vendégednek a pénzéért.
+1: Dolgozz profi marketing csapattal!
A 2025-ös nyári szezonban azok a szállodák lesznek igazán sikeresek, akik nem egyedül próbálnak boldogulni a folyamatosan változó online világban.
Ha szeretnéd, hogy a szálloda marketing Budapest piacán valóban eredményes legyen, bízd magad tapasztalt profikra!
A Hotelmentők csapata abban segít, hogy:
• építsünk számodra egy erős online jelenlétet,
• modern, mobilbarát weboldalt hozzunk létre,
• eredményes Google és Facebook kampányokat futtassunk,
• folyamatosan növeljük a közvetlen foglalásaid számát.
Mi nem csak kampányokat gyártunk – mi eredményeket szállítunk!
A szálloda online marketing ma már nem luxus, hanem alapfeltétel. A Hotelmentőkkel pedig biztos lehetsz benne, hogy a legjobbat kapod.