Mindennapi vitaminok fontossága

Főoldal > Ezeket a vitaminokat szedd mindennap

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Ezeket a vitaminokat szedd mindennap


2022/06/27

Mindenki részére elengedhetetlen, hogy 100%-osan megőrizze egészségét, így mindent meg is teszünk érte. Évente járunk laborvizsgálatokra, egészséges életmód, táplálkozás és sport, ezek mellet viszont elengedhetetlen, hogy szervezetünknek megadjuk a mindennapi ávsványi anyagokat, vitaminokat. De mégis milyen vitamint szedjünk mindennap? Cikkünk most válaszol rá.

vitaminok szerepe

D-vitamin

 

A D-vitamint a nap vitaminjának is szokták nevezni, mert a napfényen, ezáltal pedig a bőrön keresztül kerül a legnagyobb mennyiség a szervezetbe. A csontok, a fogak fenntartásához is szükség van rá, mert D-vitamin nélkül a szervezet képtelen felvenni a kalciumot a táplálékokból. Ha a véredben alacsony a kalciumszint, abban az esetben a tested a csontokból vonja ki a releváns ásványi anyagot, amelynek a következménye jelentős súlyú csontritkulás lehet.



 

 

C-vitamin

 

Közismert, hogy megfázásra, megfázás megelőzésére kiváló megoldás a C-vitamin megemelt bevitele. Emiatt ajánlják ekkor a citrusfélék nagymennyiségű felhasználását, valamint a C-vitamin tabletták szedését. Megfázás ellenes hatása igazság szerint immunerősítő képességével függ össze. A C-vitamin hatásai közül talán ez a legfontosabb, azaz, hogy nagymértékben javítja szervezetünk védekezőképességét. Immunerősítő hatását, elsődlegesen antioxidáns tulajdonságának köszönheti. A C-vitamin ugyanis hozzájárul a túltermelődő szabad gyökök semlegesítéséhez. Ezáltal csökkenti a szervezetben kialakuló gyulladások, ezen kívül a fertőzések, szív-, valamint érrendszeri megbetegedések kockázatát és óvja a DNS-t, továbbá így lassítja a bőr idősödését.

 

 

B1-vitamin

 

Ahhoz, hogy az anyagcseréd, valamint az idegrendszered megfelelő módon funkcionáljon, nélkülözhetetlen a B1-vitamin, más néven tiamin. A szénhidrátokat energiává alakítja át, ezen kívül a pszichológiai zavarokat - példának okáért kisebb fokú depresszió - is enyhíti. A legtöbb B1-vitamin a mazsolában, a tojásban, ezen kívül a teljes kiőrlésű lisztből készített pékárukban található. A napi szükséges mennyiség belőle 1,4 mg.

 

 

B6-vitamin

 

A B6-vitamin a szervezet legtöbb feladatot ellátó vitaminja. A szervezet energiafelhasználó, valamint raktározó folyamataiban játszik nagyméretű szerepet, ezzel együtt a vörösvértest képződésben is fontos hatóanyag. A B6-vitaminból a napi ajánlott mennyiség 2 mg. a csirke-, továbbá pulykahúsban, tőkehalban, továbbá földimogyoróban található meg a legnagyobb mennyiségben.

 

 

B12- vitamin

 

B12 vitamin lényeges szerepet játszik az ember központi idegrendszerének, továbbá az agy megfelelő működésének fenntartásában. Az emberi szervezet nem képes szintetizálni a vitamint, így a táplálékkal veszi fel a szükséges mennyiséget. A B12 vitamin elengedhetetlen a szöveti –, valamint sejtregenerációhoz és a DNS szintézishez. A folsav, ezen kívül a B12 vitamin, az idegrendszer jó működése mellett, elengedhetetlenül szükségesek a sejtosztódáshoz, emiatt rendkívül fontosak a magzati innováció alkalmával. Azon felül részt vesz a fehérjeszintézisben, valamint a sejtek anyagcseréjében.

 

 

A-vitamin

 

Az A-vitamin elsődlegesen a bőr egészségéért felel és a látással, valamint a szemmel kapcsolatos nehézségek kezelésében releváns. A farkasvakság, az éleslátás hiánya, valamint több más szembetegség kezelése mellett ajánlott a nagyobb bevitele. A karotinoidok – amelyek az A-vitamin elővitaminjai – igen jelentős antioxidánsnak számítanak. A növények (zöldségek, gyümölcsök) festékanyagában találhatók. A felszívódási arányuk sokkal kisebb, mint a kész A-vitaminé, ezért ezekből többre van szükség. Nyersen fogyasztva a legkisebb ez az arány, párolva nagyjából 30-50%. A paradicsom, valamint sárgarépa is hatásosabb párolva, mint nyersen.

 

 

Omega-3

 

Az omega- 3 zsírsavak a többszörösen telítettlen zsírsavak csoportjába tartoznak, amelyek közül az EPA-t (eikozapentaénsav), a DHA-t (dokozahexaénsav), ezen kívül az alfa linolénsavat (ALA) ismerik a legtöbben. Rendszeres időközönként történő felhasználásukkal, gyulladáscsökkentő hatásuk okán számos betegség kockázatát képes csökkenteni, mint érrendszeri megbetegedés, Alzheimer- kór, egyes rákos megbetegedések. De a zsírsav felhasználása segít cukorbetegség, magas vérnyomás, ezen kívül bőrbetegségek kezelésekor is. A szívroham, továbbá a stroke a világ leggyakoribb halálokai és a kutatók azt figyelték meg, hogy a sok halat fogyasztó népek körében sokkal alacsonyabb ezeknek a betegségeknek a száma, valamint megtaláltk az összefüggést az omega-3 felhasználásával.




Érezd jól magad



Legfrissebb cikkek


Ezzel a 6 tippel leküzdheted a nyaralás utáni depressziót!
Ugye nem csak velem szokott előfordulni, hogy minden egyes nyaralás után teljes depresszióba esek? Hát nem csoda, hiszen egy hét olyan gyorsan eltelik és már vége is a gondtalan, láblógatós napoknak! Így nyár vége felé járva, már sokan túl vannak a nyaraláson, ahol felejthetetlen élményeket szereztek, de minél jobbak ezek az emlékek, annál valószínűbb a nyaralás utáni depresszió megjelenése!
6 egyszerű, hatékony nyújtás edzés után
Az edzés végén végzett nyújtás növelheti a rugalmasságot, csökkentheti a sérülések kockázatát és csökkentheti a test izomfeszültségét. Még a következő edzés alkalmával is javíthatja a teljesítményt. De amikor fogytán az időd, a nyújtás néha háttérbe szorul, és csábító lehet, hogy kihagyd, pedig nem kéne! Ez a cikk hat egyszerű, de rendkívül hatékony nyújtást mutat be, amelyeket hozzáadhatsz az edzés végéhez.
Melyik típusú fogszabályzó a legmegfelelőbb az Ön számára?
A mai szülőknek tinédzserként sokkal kevesebb választási lehetőségük volt fogszabályzás terén, akkor még csak a szokásos fém fogszabályozó volt. A mai világban pedig a gyermekeik vagy akár ő maguk is számos különféle fogszabályozó közül választhatnak.
Minden, amitől jól érezheted magad

Hírek, érdekességek, izgalmas újdonságok széles skálája, egy helyen minden, amitől jól érezheted magad. Böngéssz izgalmas cikkeink között, szórakozz, fogadd meg tanácsainkat, tanulj minden nap valami újat!

Érezd jól magad!

Ahhoz, hogy az ember jól érezze magát néha jól esik egy kis pihenót tartani és beiktatni egy kis én időt. Ilyenkor legszívesebben olvasással vagy filmezéssel töltjük azt a pár órát, amit erre szánunk. Ezt a weboldalt azért is hoztuk létre, hogy Érezd jól magad! Szórakoztató témák és érdekes cikkek az oldalon, hogy a pihenésed támogassuk! Relaxálj és kapcsolódj ki velünk, hogy elmondhasd: Jól érzem magam!

Hírek, érdekességek és újdonságok

Amellett, hogy jól érzed magad, minden fontos hír, érdekesség és újdonság birtokába kerülhetsz! Cikkeink témái színesek és megunhatatlanok! Értesülhetsz a legújabb érdekességekről, tájékoztatunk a legfontosabb hírekről és támogatjuk, hogy jól érezd magad! Üdv a Jól érzem magam weboldalán!

Események és programlehetőségek

Nálunk biztosan megtalálod az ország legizgalmasabb eseményeit és programlehetőségeit, nem hagyunk unatkozni! Fontos számunkra, hogy jól érezd magad, mi ebben segítünk! Szervezd meg a hétvégi programokat vagy keress nyári úticélokat, a Jól érzem magam weboldala most segít neked ebben!

Kitekintő

Esküvőszervezés, divat, utazás, család, programötletek, érdekességek a nagyvilágból? Igen, és ez csupán néhány a tucatnyi izgalmas témáink közül! 
Ülj le pár percre a nagy sürgés-forgás közepette és kapcsolódj ki a Jól érzem magam weboldalával!